Saturday, July 31, 2010

Rule no 11: Sebulan selepas

Lama gak aku tak post lepas pengumuman kemasukan aku ke KPLI ambilan Jun 2010. Dah sebulan sesi kuliah berlalu (dulu kat UTP cakap lecture), apa yang boleh aku katakan sekarang adalah...timbunan pelbagai assignment. Memang tak menang tangan, dari kerja kumpulan buat perbincangan dan pembentangan. Tambahan kelas pun packed gegiler dari pkl 8 pagi sampai 5 ptg yang cuma rehat pkl 1 hingga 2 je. Tak termasuk hari khamis yang habis awal 2 jam.

Seperti yang korang dah tahu, major yang aku ambik kat sini adalah Matematik yang sememangnya mata pelajaran favourite aku sejak sekolah rendah lagi. Walhal time aku apply, Mtest dan interview aku mintak P. Seni tetapi rezeki aku tetap melekat kat ilmu hisab ni. So, tak la stress sgt. Minor lak dapat Kemahiran Hidup, sangat2 la aku suka sbb aku ni walaupun bukan orang yang pandai bertukang, tapi sebab jiwa ketuk-mengetuk tu memang dah ada dalam diri aku. Not a big deal sangat kalau nak belajar. Cuma cabaran dia nanti, bila time dah posting n ajar budak-budak tahap sekolah rendah. Hehe.

Subjek lain ada Ilmu Pendidikan, Pendidikan Jasmani, Penguruasn Sumber, Bahasa Melayu Komunikasi, Bahasa Inggeris, Muzik, Pendidikan Islam, Tamadun Islam serta Pengurusan GERKO. Kokurikulum lak derang straigth bagi satu kelas Pengakap untuk satu kelas dan begitu juga permainan, satu kelas derang bagi main Bola Baling. Olahraga pun ada jugak since nanti ada kursus kepegawaian ngan kejurulatihan.
Setakat tu je dulu aku bagitau sebab kalau karang lebih-lebih, assignment kang x siap2. Ok chalo.

2 comments:

~lalala~ said...

mekot dapat jadi cikgu..! i'm sooooo jealous!

whatever it is, selamat jadi cikgu mekot! amin~ :))

- k.arifin - said...

thanx megi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails