Tuesday, November 28, 2006

Exam Week: Paper III

Kali ni adalah post yg paling last utk exam week aku. Aku ambik 4 subjek je sem ni. 1 subjek t takde paper final iaitu Engineering Graphic. Kita tinggalkan pasal EG ni, and sambung pasal paper pagi tadi; Thinking Skill(TS) atau Analytical Skill & Creative Thiking (ASCT). Ni aku ambik pun sebab repeat. Agak lama gak la, utk aku repeat paper ni tapi berbalio aku ambik masa sekarang.

Banyak beza paper TS yang aku ambik sem ni daripada paper ASCT 4 tahun lepas. Kali ni aku ambik dengan budak2 yang baru 1st time ambik paper kat UTP ni. Aku rasa macam super senior lak, bila tengok kiri kanan depan belakang aku budak yang 4 tahun lebih muda daripada aku. Tak kisah la, janji aku leh jawab paper. Selain tu lak, aku tak stress ambik paper ni.Sebab nye, maybe tahap pemikiran and pengalaman membuat aku lebih yakin utk jawab soalan tahap foundation ni.

Lepas tu lak, lebih banyak soalan yang tak perlu 'menggoreng', lebih kepada jalan kerja seperti PMI (aku rasa ade yang still ingat lg), Mind Mapping, Morphological Chart and etc. Kira seronok la melukis buat table, terutamanya Mind Mapping yang kena buat colourful and siap ade lukis gambar lagi. Memang fun sebab rasa seperti budak tadika yang riang Ribena main2 krayon. Ahak!Bole dikatakan pengubat segala stress paper yang aku ambik sebelum ni.

Venue paper ni di Main Hall, so sem ni ketiga-tiga paper aku di Main Hall. Btw, tadi tak sejuk sangat sebab pakai baju tebal2. Pun waktu pagi macam paper HRM yang lepas. Tapi yang tak seronok nye, sebab ramai gile budak2 yang ambik paper TS ni. So, tadi kuar pukul 12.40 mcm tu, nak tunggu invigilator kire booklet. Time2 tu lak aku rasa nak pergi tandas. Kena tunggu gak la. Dengan Berakhir nye paper aku tadi, maka berakhir la exam week aku, so leh berjoli n layan PC la lepas ni. ehehe. Takde ape2 lagi yang nak aku cerita, so tunggu utk the next post.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails