Thursday, January 01, 2009

Ku Lompat ke Dua Sifar Sifar Sembilan

2008.....2009

Lompatanku berjaya. alhamdulillah, aku masih hidup menghirup udara 2009. Kenangan 2008 sudah disimpan tersemat di dalam lipatan memori. Suka duka yang silih berganti, jatuh bangun yang memberi kekuatan, tawa tangis yang meruntun emosi, namun semua nya ku akur dengan ketentuan Illahi. Moga lembaran tahun baru masihi ini akan dilewati, disusuri dan dikecapi tanpa ada rasa sangsi, penuh visi.

Misi untuk tahun ini, mudah-mudahan diizinkan oleh Nya
  • first of all, aku nak abiskan sessi pembelajaran di UTP dengan tenang(Insya Allah this Jun). Moga apa2 ilmu yang dibelajar di sini walau keputusan ujian yang tak memberansangkan, tak kan ku sia2 kan. Tambahan, ilmu yang dibelajar tak akan abis untuk bidang akademik sahaja, malah penting untuk pelengkapkan diri bagi menghadapi hari muka.
  • yang ni aku nak sangat2, harap dapat mengakhiri zaman single(bukan kawin, x sedia n xde calon lg). kalau ade rezeki dan jodoh.
  • nak dapat kerja(permanent or part time) and tak sabar nak sumbang sedikit hasil titik peluh kat orang tua dan adik beradik.
  • merancang untuk bergiat aktif dalam bidang fotografi dan design. migth be start a small business within saudara-mara dulu.
  • reunion dan gath dengan rakan2 zaman bangku sekolah.
  • nak come back masuk dlm Tronoh Theatre Shop, untuk menyumbang sumthin sblm abis blaja di utp.
  • nak tambah lagi ramai rakan-rakan.
ni adalah some sort of my plan and wish utk 2009 ni. Semoga Allah permudahkan perjalananku dalam tahun ini.

Apa-apa pun kita merancang, Allah yang menentukan. Good luck untuk diri sendiri, begitu juga utk rakan2 yang lain.

Sehingga jumpa lagi utk next post.

Welcome 2009

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails